dieta wegańska



W ciągu ostatnich lat znacząco zwiększyła się wiedza społeczeństwa a propos zdrowego żywienia, pochodzenia żywności oraz innych, niż tradycyjne, sposobów żywienia się. Duża ilość diet opiera się na zmniejszaniu spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym dieta wegetariańska eliminująca mięso, ryby i owoce morza, czy dieta semiwegetariańska redukująca spożycie mięsa czerwonego (wieprzowiny i wołowiny), a dopuszczająca mięso białe (drób i ryby) oraz jaja, miód i mleko wraz z jego przetworami. Najbardziej restrykcyjna spośród nich jest dieta wegańska. Weganizm, w dużej ilości przypadków, nie jest wyłącznie dietą, a definiuje go się jako sposób życia, który próbuje usuwać wszelkie formy wykorzystywania i okrucieństwa wobec zwierząt, zarówno w odniesieniu do pożywienia, odzieży, jak i do jakichkolwiek innych celów. Z tych powodów dieta wegańska jest ogołocona ze wszystkich produktów odzwierzęcych, w tym mięsa, jajek, miodu i nabiału. Ludzie decydują się na dietę wegańską z różnych powodów. Zazwyczaj obejmują one zagadnienia etyczne i środowiskowe, ale mogą również wynikać z chęci poprawy stanu zdrowia. Jest to kuracja łatwa do stosowania i zapewnia różne korzyści zdrowotne. Poprawa funkcjonowania organizmu na diecie wegańskiej jest udowodniona badaniami i wykazuje, że stosowanie długoterminowe diety opartej jedynie na artykułach pochodzenia roślinnego powoduje obniżenie ryzyka rozwoju lub śmierci z powodu raka aż o 15%, redukcji objawów zapalenia stawów, zmniejszenia ryzyka zachorowania na niewydolność nerek, a także do zmniejszeniu ryzyka zachorowania na chorobę Alzheimera. Jednakże, tak jak w przypadku każdej diety, korzyści pojawiają się tylko wtedy, gdy jest się systematycznym, i opiera się dietę na produktach bogatych w składniki odżywcze, a nie na artykułach wysokoprzetworzonych.

Copyright © 2018 Otlist.pl